زبان نرم‌افزار نویسی شی گرا چیست؟

۳ بازديد

چرا جداگانه از پلتفرم بودن جاوا عنایت داراست؟
برای اکثری از لهجه های نرم‌افزار نویسی، شما می بایست از کامپایلر جهت قابل ادراک کردن کدهای خویش برای ماشین استعمال نمائید. دستگاه های متعدد از گویش های مختلفی به کار گیری می نمایند. این بدان معنا میباشد که ممکن میباشد شما نیاز به کامپایل کردن نرم‌افزار های خویش برای هر دستگاه و با گویش های متعدد داشته باشید.

اماجاوا این سیرتکامل وجود ندارد…
کامپایلرهای جاوا کدهای شمارا از پرونده های منبع جاوا (قابل قرائت بوسیله آدم) به چیزی به اسم “bytecode” (قابل قرائت بوسیله جاوا ) تبدیل می نمایند. این کدها بوسیله یک ماشین مجازی جاوا ترجمه می گردد؛ که دقیقا مانند یک پردازنده فیزیکی روی کد شغل می نماید تا کد کامپایل گردیده را انجام کند.
اپ های اندرویدی در یک ماشین مجازی خاص به اسم Dalvik VM جاری ساختن می گردند. در واقع می اقتدار Dalvik VM را بستری در حیث گرفت که نرم‌افزار اندروید در آن انجام می گردد. سوای نوع دستگاه.چرا جاوا امن میباشد؟
از آنجایی که اپلیکیشن های جاوا در یک ماشین مجازی اعمال میشوند، از hardware دستگاه جداگانه خواهند بود. به این ترتیب، ماشین مجازی میتواند اجرای کد را به طور ایمن در مقایسه با لهجه هایی که به صورت بدون واسطه با کد دستگاه عمل می نمایند، کدگذاری ، حفظ و رئیس نماید.
هر اپلیکیشن اندروید با به کارگیری از یک اکانت کاربری متعدد Dalvik VM روی سیستم برهان (بر اساس لینوکس) ایفا می گردد. نرم افزار های اندروید به وسیله سیستم استدلال آیتم تحقیق قرار گرفته و در شرایطی‌که فعالیت نیکی نداشته باشند متوقف میشوند (از جمله به کارگیری بیشتراز حد از نیروی پردازنده، رسپانسیو نبودن و …) بدین ترتیب اساسی میباشد که نرم افزار هایی کاربردی با ثبات و ریسپانسیو ساخت و ساز فرمائید. نرم‌افزار ها میتوانند با به کار گیری از پروتکل های تعریف و تمجید گردیده با یکدیگر مرتبط شوند.
کامپایل کردن کدها
به خواسته گسترش نرم‌افزار های اندروید، شما باید آن‌ها‌را کامپایل نمائید. دور و اطراف توسعه و گسترش Eclipse (با پلاگین Android Development) این فرمان را تسهیل می نماید. در Eclipse کامپایل اتوماتیک اکثر وقت ها به صورت پیش فرض پر‌نور میباشد. این بدان معنا میباشد که هر توشه که شما فولدر پروژه را ذخیره میکنید، Eclipse تغییرات مرتبط با اپ را مجددا کامپایل می نماید. شما فورا می‌توانید خطاهای کامپایل را ملاحظه کنید. Eclipse همینطور جاوا را ترجمه کرده، نقاشی کردن و پوسته بندی ارائه کرده و اشتباهات را اکران میدهد. اکثر زمان ها میتوانید روی نادرست کلیک نمایید تا Eclipse آن را به صورت اتومات تصحیح نماید.

از طرف دیگر، در صورتی رغبت داشته باشید می‌توانید کدها را به طور دستی کامپایل فرمایید. در Eclipse، پیکربندی Build را در پایین منوی project پیدا خواهید کرد. در صورتی “Build Automatic” را پر‌نور نموده اید، می‌توانید آیتم “Clean…” را تعیین فرمائید که به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد تا کلیه پرونده ها را نوسازی بدون نقص تمامی پرونده ها را نوسازی فرمائید. درصورتی که “Build Automatic” بی سر و صدا باشد ، آیتم های “Build All” و “Build Project” فعال میباشند. ” Build All” به معنای ایجاد کرد تمامی پروژه ها در فضای کاری (workspace) میباشد. شما می‌توانید پروژه های اکثری را در یک فضای کاری Eclipse داشته طراحی اپلیکیشن در مشهد  باشید.



لهجه نرم‌افزار نویسی شی گرا چیست؟
اپ نویسی شی گرا طریق نرم افزار نویسی یا این که تکنیکی میباشد که به تعریف و تمجید ساختار اطلاعات متکی میباشد. بدین مضمون‌ که داده‌ها و توابعی که بر روی این داده‌ها کار می‌نمایند، تا حد قابلیت در قالبی به اسم “شیء” و در کنار یکدیگر قرار گرفته، گردآوری‌بندی گردیده و یک واحد (یا این که یک شیء) را تشکیل میدهند و نسبت به گوشه و کنار خارج خویش، کپسوله میگردند.

از جمله فرض فرمائید شما یک” شیء سگ” داشته باشید که علامت دهنده طرح سگ، با یک اسم ، نژاد و جنسیت میباشد. آن‌گاه میتوانید مثال های مختلفی از شیء سگ تولید نمایید تا سگ های خاصی را معرفی فرمایید. هر شیء سگ می بایست با فراخوانی تولید کننده خویش تولید گردد. مثلا، اشیا سگ ذیل از آفریننده ای با سه پارامتر (اسم ، نژاد ، جنسیت) به کار گیری می نمایند:

Dog dog1 = new Dog(“Lassie”, collie, female);
Dog dog2 = new Dog(“Fifi”, poodle, female);
Dog dog3 = new Dog(“Asta”, foxterrier, male);



در اینجا ما بایستی استارت به تعریف‌و‌تمجید بعضا از ساختارهای مهم لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا کنیم. یک کلاس (class) تعریفی را برای یک شی ارائه می‌دهد. بدین ترتیب می بایست یک کلاس سگ ساخت گردیده باشد ( این کلاس یا این که به وسیله شما تولید میگردد و یا این که در کتابخانه ای از قبلی تاسیس شده است). اکثری از کلاس ها در کتابخانه های کلاس مانند کیت های بسط برنامه (SDK) تعریف‌و‌تمجید گردیده اند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.