گروه بندی‌کردن گزینه منوها یا Menu Groups در اندروید

۵ بازديد

تیم‌بندی‌کردن گزینه منوها یا این که Menu Groups در اندروید
قابلیت و امکان بسیار کاربردی دیگری که بسط‌دهنده نرم افزار‌های اندرویدی دراختیار داراست، این میباشد که میتواند گزینه‌های منوهای متفاوت در اپلیکیشن را که خصوصیت‌های خاص و مشترکی دارا‌هستند در یک مجموعه بانام menu group توده نماید. آن‌گاه به‌راحتی می تواند برای این مجموعه از جمله مشخص نماید که مجموع مورد‌های درون در آن hide یا این که disable طراحی اپلیکیشن در مشهد  شوند.

قطعه کد پایین منبع منویی را نماد می دهد که گروهی در آن تمجید گردیده است:


android:icon="@drawable/menu_save"
android:title="@string/menu_save" />


android:title="@string/menu_archive" />
android:title="@string/menu_delete" />


گردآوری‌بندی و فیض‌گیری
۱. نرم افزار‌ ساختن فعالیت چندان مشقت وجود ندارد. برای ساختن نرم افزار‌های اندرویدی شیوه های مختلفی وجود داراست. علاوه‌بر اندروید استودیو، فریمورک‌های گسترش‌ی نرم افزار هم آیتم‌ی قابل قبولی می باشند و فعالیت‌ها را، ازجمله پیاده سازی و ایجاد کرد منوها، شل‌خیس کردند.

۲. منوها در اندروید ۳ نوع می باشند که هر مورد خصوصیت‌ها و کاربردهای خاص خودشان را دارا‌هستند. نکته اینجاست که برای ساختن کلیه‌ی آن ها بایستی به فرمت XML بازگشت کرد.

۳. برای اینکه بیشتر در امر منوها در اندروید بخوانید و خاطر بگیرید، محرمانه به‌این دو تارنما بزنید: developer.android.com و tutlane.com. (برای تایپ کردن این محتوا نیز از مطالب این دو وبسایت و همینطور geeksforgeeks.org امداد گرفته شد‌ه‌است.)

۴. آنچه درین مقاله گفته شد، مهمترین نکاتی بود که هر عشق‌مندی به ساختن نرم افزار‌های اندرویدی در ارتباط منوها در اندروید می بایست بداند. ولی ریزه‌کاری‌ها و نکات بیشتری وجود دارااست که مکان آن ها در عصر‌‌ یادگرفتن نرم افزار‌نویسی اندروید میباشد و حتی با تلاوت منابع بیشتر هم شاید به‌صحت فهمیده نشود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.